Munkatársainkról

Orvos-szakma

A bázisokon szolgálatot teljesítő egészségügyi dolgozók (Orvosok és Paramedikusok) egy része főállású alkalmazott, illetve a többiek részmunkaidőben foglakoztatott személyek.Több éves, kórházban és az Országos Mentőszolgálatnál szerzett tapasztaltat után kerültek, kerülnek cégünkhöz.A paramedikusaink jelentős része főiskolai végzettségű vagy jelenleg is főiskolai tanulmányait végző szakember. Ezzel a lépéssel egy olyan fejlesztés indult el, ami az országban egyedülálló helyzetet eredményezett: rendkívül magasan képzett mentőegység tudja a praehospitalis szakban a sérülteket/betegeket ellátni, emelve ezzel az eredményességet, javítva a kezelt páciensek esélyeit.

A cégnél történő alkalmazásnak további feltétele az a tanfolyam, ami a légijármű fedélzetén végzendő orvosi beavatkozások speciális körülményeit taglalja, típusismeretet oktat, valamint repülős, műszaki és általános navigációs kérdéseket tárgyal (HEMS, ACRM). A képzések alapfeltételei annak, hogy valaki a légimentésben dolgozhasson. Emellett éves szakmai képzéseken és azt ezt követő vizsgán esnek át dolgozóink, ezzel is biztosítva azt, hogy munkájukat folyamatosan, a legmagasabb szinten végezhessék.

Repülő és repülőműszaki szakma

Nagy tapasztalatú, oktató jogosítással rendelkező, több ezer órát repült pilóták dolgoznak a Kft.-nél, akik megfelelnek az extrém kihívásokkal teli feltételeknek, hiszen náluk nem egyszerűen egy sétarepülésről van szó, hanem rendszeresen súlyos balesetekhez, sérültekhez kell minél gyorsabban és biztonságosabban elvinni az orvosi teamet, alkalmas és a baleset helyszínéhez lehetőleg közeli leszállóhelyet keresni.

A katonaságtól, rendőrségtől, illetve a mezőgazdaságból is jöttek hajózók a csapathoz, melynek a gerincét olyan pilóták adják, akik már több, mint tíz éve dolgoznak mentőpilótaként. A Kht. még 2006-ban valamennyiüknek biztosította a szükséges típusátképzéseket. Ez például az EC 135-ös típus esetén azt jelentette, hogy először a magyar légimentés történetében gyári oktatóval, elméleti képzés és vizsga után gyakorlati típusátképzést kaptak, majd 30 óra, oktatóval történt éles bevetések alatti gyakorlás és újabb vizsga után kezdték meg az önálló szolgálatot. Jelenleg valamennyien rendelkeznek egyik, vagy mindkettő típusra érvényes jogosítással, ami a közelmúltig elérhetetlen célnak bizonyult. Emellett, a folyamatos képzés elvei mentén történő működéssel, a szokásos éves hatósági vizsgán túl, féléves szintentartó ellenőrzött repülést hajtanak végre. 2009-től az évenkénti szimulátoron történő vészhelyzeti gyakorlásokat is bevezettük, különös tekintettel a hajtóműleállások esetén történő vészhelyzeti eljárásokra. Pilótáink a német hadsereg, a Bundeswehr képzési centrumában kapják meg a szükséges szimulátoros vészhelyzeti továbbképzést, nagy tapasztalatú német katonai pilótaoktatók segítségével.

Repülőműszaki kollégáink egy-két idegen nyelvet beszélő, a légimentésben tapasztalatot szerzett, szakirányú felsőfokú végzettséggel rendelkező repülőmérnökök és a bázisokon szolgálatot teljesítő, PART-66-os típusjogosítással rendelkező légijármű szerelők. Mérnökeink folyamatos kapcsolatot tartanak fenn az osztrák partnercégünkkel és a helikoptereinket gyártó külföldi cégekkel, alkatrész beszállítókkal, biztosítják a helikopterek folyamatos, biztonságos és zavartalan üzemeltetéséhez szükséges technikai hátteret a hét minden napján, szervezik, végrehajtják és nyomon követik a gépek karbantartását, folyamatosan ellenőrzik, frissítik a műszaki dokumentációt és a gépek formulárjait. Repülőszakmai konferenciákon és szimpóziumokon vesznek részt azért, hogy más külföldi légimentős szervezetek szakmai vezetőivel folyamatos kapcsolatot tarthassanak fenn és biztosítsák a tapasztalatcsere, együttműködés lehetőségét francia, német, osztrák, lengyel, szlovák, cseh, dán kollégáinkkal, partnereinkkel.